Raya Belum Tiba Kuih Raya Habis Dikebas

by - 8/16/2012 07:04:00 PG


Assalamualaikum si kacak dan si chantek semua.Dah ready nak sambut hari raya? Haa dengar je nak dekat hari raya ramai je blogger mengambil tugas masing-masing mengupdate blog.Aku pun tak terkecuali.Sana sini lagu raya sudah mulai kedengaran di corong-corong radio.Sayu je hati bila teringatkan arwah atuk dan nenek.Al-Fatihah buat mereka yang sudah kembali ke rahmatullah.Moga roh mereka dicucuri rahmat.InsyaAllah :)


Kalau dulu bunga api dan mercun jadi peneman ketika malam raya, kini aku hanya dapat melihat kanak-kanak bermain bunga api dengan riangnya dari jarak jauh.Kalau dulu arwah atuk selalu mnunggu kami sekeluarga datang dari KL, kini bayangan arwah tiada.Sunyi sepi sebuah rumah papan yang dulunya meriah dipenuhi sanak saudara.I admit bukan mudah untuk lupakan saat-saat kita bersama orang tersayang.Ye aku mengaku bukan semudah itu.Dan kalau dulu time kecik-kecik dulu aku selalu sangat keliling kampung collect duit raya, tapi kini tidak lagi.Sumpah aku rindu zaman aku kecik-kecik dulu.Miss that moment dan tak mungkin aku lupakan sampai bila-bila.

The best moment masa aku kecik-kecik dulu aku rapat gile dengan atuk aku.Kira aku ni cucu dia paling manja la dengan dia.Thats why terasa sangat bila dia pergi meninggalkan kami semua.Aku ingat lagi time raya aku sempat lagi tunjuk kat atuk baju kurung rona hijau pucuk pisang.Kalau tak silap umur aku time tu 4tahun kot.Mak aku cakap time tu aku posing depan atuk then siap cakap "atuk, D'ya lawa tak tok".Atuk terus mengangguk dan terus tersenyum sambil berkata "cucu atuk ni sentiasa lawa dan cantik".Sumpah kelakar bila mom ceritakan balik.I miss that moment.




Part paling best bila tibanya raya, mama mengambil tugas membuat kuih raya or paling tidak tempah kuih raya.So kami adik beradik suka curi-curi makan kuih raya.Last-last kantoi jugak bila tengok kuih raya dalam balang tu makin lama makin sikit.Aish raya belum tiba kuih raya habis dikebas.Aku paling suka kuih Almod London.Feveret pulak.Nak tunggu raya memang harapan la.Lepas je berbuka buka balang kuih raya n makan depan TV.Buruk punya perangai HAHA.Mom siap mara-mara.Okay what mama daripada membazir lebih baik akak makan? menjawab punye budak grr ==





p/s : selamat hari raya maaf zahir & batin! Nak duit raya heeeeee :) Salam sayang, D'ya Marshmello <3



You May Also Like

0 marshmallow komen

Instagram