Kehidupan Pelajar Asrama Di SM Teknik Gombak

by - 2/18/2012 01:41:00 PG



well sudah hampir sebulan aku menginap di asrama SMT Gombak.Love this school even first time aku masuk rasa annoying giler akhirnya lama-lama dapat jugak aku menyesuaikan diri.First impression masuk asrama, dapat ramai kawan baru, cikgu baru, pakwe baru.Damn! Sila abaikan.Okay tu tipu je, tak payah bercinta-cinta, buang masa.Lagi-lagi yang still muda, jangan kecewakan harapan parents.Lagipun parents hantar kita ke asrama dengan satu harapan supaya kite dapat belajar bsunggguh-sungguh.


Even jadual dekat sini padat giler, lagi-lagi sebelum aku masuk asrama, aku memang tak pandai nak uruskan masa dekat rumah.First-first tak dapat terima, konon manja la kan.Dah nama pun asrama, so dekat sini aku banyak belajar erti berdikari.Erti bersyukur, makanan yang tak sedap pun jadi sedap bila dah penat n lapar.Jadual di asrama seperti berikut :-


Pukul 4a.m. - Bangun pagi, gosok gigi ? hiiiiiiii serius mengantuk bila bangun seawal pukul 4pagi.Kalau dekat rumah, rasanya pukul 6pagi.Lepas tu kami gerak ke surau.Seperti biasa ada bacaan Al-Mathurat, zikir dan Asmaul Husna bagi melembutkan hati pelajar.Lepas tu terus gerak ke dewan makan untuk sarapan.Pukul 7 terus gerak ke sekolah.Macam-macam ragam pelajar dekat sekolah ni.


Kalau bcerita tentang subjek, seperti yang korang maklum aku merupakan pelajar dalam aliran civil engineering.Satu perkara yg memang menjadi habit aku ialah tidor dalam class! weiii sedar la.Tahun depan nak SPM.hihihi yang best satu-satu subjek yang aku takkan pernah tidur dalam class time class addmath and Lukisan Kejuruteraan.Bila cikgu addmaths masuk, mata terus rasa segar.Hebat betul aura addmaths ni kan even subject ni digelar killer subject? damn!




Jadual lagi padal time hari rabu.Class habis sampai pukul 3.30p.m.Dengan kokurikulum lagi, jadual memang padat.Malam pulak ada class tuition sampai pukul 10 malam.Sumpah penat, seawal jam 11 dah kne switch off lampu.Paling best bila dapat senior yang sporting.Malam-malam even lampu dah dipadam, kiteorang siap buat parti n pasang lampu meja.Kadang-kadang kakak senior datang melawat, cerita pasal hantu la, then macam-macam cerita la.Sumpah best duduk asrama, lagi-lagi dapat senior yang kamcing dengan kiter.


well siapa kata duduk asrama tak best? Bestt oohh, macam-macam pengalaman boleh dapat.Bila weekend dapat gi beriadah :) Sweet moment in my life.Doakan kejayaan DYA MARSHMELLO dalam SPM 2013.. :) dan mendapat 10A+ SPM..aminnnnnnn


p/s : still rindu dengan sekolah lama :(


Photobucket

You May Also Like

29 marshmallow komen

Instagram