Missing someone is a part of loving them

by - 6/05/2012 12:53:00 PG



"... Apabila kita REDHA pada sesuatu yang mengecewakan HATI kita, 
maka percayalah ALLAH TAALA akan menggantikan kekecewaan itu 
dengan sesuatu yang tidak dijangka ..."


Assalamualaikum pembuka bicara :)

Angin petang yang sepoi-sepoi meniup membuatkan aku sebak secara tiba-tiba.Tiada siapa pun yang tahu perasaan ini kecuali Allah.Only Allah know what i'm feel right now.Barulah ku sedar bahawa Allah sentiasa menyayangi hambaNYA lalu Dia turunkan ujian.Setakat mana hambaNya mampu menghadapi dugaan tersebut.Sometimes, aku tak setabah wanita lain.But i'm really appreciate it bila rupa-rupanya tuhan masih menyayangi diri ini.


Aku bukan mengharap apatah lagi berharap semua ini akan berlaku.Ini semua takdirNYA.Dan sepatutnya aku bersyukur, bukannya mengungkit bila mendapat musibah ataupun ujian dariNYA lalu aku memohon keampunan kepadaNya. Indahnya hidup bertuhan, bila kita hanya ada Allah tempat kita mengadu.


allah, god, islam, love


Dan aku percaya dan apabila kite redha pada sesuatu yg agak mengecewakan hati kita tetapi percayalah bahawa Allah akan menggantikan kembali kekecewaan itu dengan sesuatu yang tidak dijangka.Who knows? InsyaAllah, jika bukan sekarang, maybe suatu hari nanti kita juga akan dapat merasai kemanisan dan kebahagiaan.InsyaAllah amiiiiiin.

p/s : thanks sudi membaca, salah silap harap dimaafi.Salam sayang, D'ya Marshmello.


You May Also Like

1 marshmallow komen

Instagram