Kawan yang selayaknya digelar sahabat

by - 7/13/2012 05:37:00 PG




miss my roomates :)


Hello everyone :) Alhamdulillah hari ini aku masih diberi kesempatan bernafas di atas muka bumi Allah ini dan thanks god kerana memberi aku peluang untuk aku mencoretkan sekali lagi di blog picisan ini.Di samping support dari roomates tersayang, moga kalian tetap bersama-sama di kala kita susah dan senang.


Kita slalu dgr istilah rakan waktu senang mudah untuk dicari, tetapi jika kita dikala susah? Ada jugak ke yg sudi bantu kita time tu? Melainkan yg betul-betul sanggup ada di sisi kita even time senang atau susah.Be careful, tak semua kwn sanggup berkorban time kita susah.Anggap je hidup ni ibarat roda.Adakalanya kita di atas dan kadangkala kita di bawah.Kalau kita tersilap lgkah, tugas kawan atau lagi tepat sbagai seorang sahabat ialah mbetulkan dan myedarkan apa yg salah.


Aku sentiasa mletakkan mereka iaitu insan yang selayaknya digelar "SAHABAT"  dan aku yakin satu hari nanti ketika susah kami mengalirkan air mata bersama-sama, sandarkan bahu ketika mnangis, gelak tawa bersama-sama, bergantung harap antra satu sama lain dan yang pasti aku mahu sahabat yg sudi meminjamkan telinga utk mndengar luahan hati satu hari kelak.Biarlah masa yang menentukan...............




Ikhlas dalam berkawan.Rambut sama perang hati lain-lain.Sebagai kawan, kita perlu ada sifat give & take.Memberi dan menerima.Jika aku menangis, kau sudi mendengar, kau sudi membantu di kala aku susah.Bukan mgharap balasan wang ringgit ataupun emas permata.Hanya sekelumit perasaan sebagai seorang yg selayaknya digelar "sahabat".Bukan sekadar sahabat di kala aku senang sahaja bak kata orang habis madu, sepah dibuang.Moga kalian tetap bersama-sama, susah senang kita tempuhi bersama-sama.Thanks sudi membaca.Salam sayang, D'ya Marshmello <3

p/s : miss my roomates Gemilang 2 :)


You May Also Like

1 marshmallow komen

Instagram