Hargailah cintaku

by - 3/25/2011 08:37:00 PG



Assalamualaikum...D'ya Marshmello kembali lagi.Hope bloggers2 di luar sana sehat sejahtera di samping keluarga tercinta.Ya,semestinya d'ya amat merindui blog d'ya ni.Hehehe.Nak tahu sebab ape?Serius i kata blog ni dah bersemak macam hutan belukar tau.So,d'ya nak update time ada mase ni.Hope u all heppy dengan entri kali ni. ;)



Sebab lama tak update

 D'ya busy sgt2 sampai takde masa nak on9.That's why la d'ya lama x update
 Sebab tak lama lagi nak exaam.. ;) tuh je kot reason aku.Let's story dalam segmen jiwang karat.ahahaha..




HARGAILAH CINTA

D'ya bukan sesiapa untuk membicara tentang erti cinta.sebab d'ya dalam proses matang untuk mengenali apa erti sebenarnya CINTA.Persoalannya sekarang ni bagaimana kita nak hargai cinta kalau salah sorang tak setia untuk menjalinkan hubungan yang sekian lamanya bertaut.Sayangnya cinta tak selalunya indah.Cinta juga kadang2 boleh buat kita bahagia.Kadang2 boleh buat kita menderita tau.Bagi d'ya cukup la si dia dalam aty d'ya.Sebab d'ya takkan pernah hadapi hidup ini kalau takde die kat sisi d'ya.Jom kongsi cerita.Entri ni bukan nak menunjuk2,but just share crite yg boleh dijadikan pengajaran.Chill.!! ;)








Bermula satu kisahh.............................


Dulu saya amat menyayangi dirinya.Nyata perasaan sayang ini takkan pernah berubah hingga saya dewasa sekalipun.Tetapi apakan daya,saya hanya gadis biasa,manusia biasa dan kita sebagai manusia hanya mampu merancang dan tuhan la yang menentukannya.Selama 10 bulan saya menjalinkan hubungan dengan bekas bf saya,saya cukup merasa kehilangannya.Mungkin orang di luar sana hanya nampak muka saya biasa2 sajer.Namun di dalam aty saya tersimpan sejuta rasa dan bercampur aduk.Saya sedih sebab saya kehilangan DIA.Saya RINDU gelak tawa dan senda dirinya.Bayangkan betapa sakit dan pedinnya hati saya bila dipermainkan.Sata tahu dia tak berniat begitu.Bagi saya,biarlah kenangan pahit itu berlalu dan terus berlalu.Namun seorang lelaki harus percaya even seorang perempuan dapat memaafkan orang yang dia syg,tetapi tak mungkin la seorang perempuan tuh dapat melupakan kesalahan yang paling besar yang lelaki yang die syg pernah lakukan.Memang betul la kata orang cinta pertama adalah cinta yang palingg bermakna.Payah dan amatlah sukar sungguh untuk diri saya ingin memadamkan namanya,wajahnya,suaranya,gelak tawanya dan gurau sendanya.Kenangan manis seolah-olah memaksa untuk kami meneruskan hubungan,tapi?Erm,kenangan saya dan dia begitu kekal dalam ingatan dan selalu timbul dalam saat tak terduga.Mungkin saya menyatakan saya amatlah membencikan dirinya,namun entah setiap kali saya membencinya,kasih syg semakin meluap-luap.Hampir semua orang ada pengalaman cinta pertama dan hampir semua orang ada pengalam GAGAL dalam bercinta.Kegagalan dalam cinta adalah lebih SAKIT dan tak dapat saya katakan di sini.Hanya orang yang dilukai paham apa erti sakit yang sebenarnya.Oleh itu,kepada lelaki di luar sana,jangan la terlalu mudah untuk jatuh cinta even dengan sahabat anda sendiri.Hargailah cinta si dia semasa dia ada di dunia ini.Perempuan ibarat kain sutera yang lembut dan amat senang terguris dan dirobek jika lelaki menyakiti hatinya.Hargailah cinta saya,sebab saya masih tercari-cari identiti saya.Saya amat berharap cinta antara saya dan awak berkekalan sehingga ke akhir hayatt.. :'-(


THE END


p/s : tolong hargai cinta si dia.Mungkin satu hari awak akan paham . ;)





Photobucket

You May Also Like

0 marshmallow komen

Instagram