Virus Terbaru Di Facebook

by - 7/21/2011 05:20:00 PG


Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia.Tujuan D'ya menulis entri kali ini ialah untuk berkongsi sesuatu pada anda semua.Actually ramai yang tidak sedar sebenarnya Facebook mempunyai banyak virus.Cuma kita tak perasan dan suka sangat klik-klik.Mula-mula memang time klik tak ada apa-apa lagi sebab virus tersebut sebenarnya silent running dia punya program.D'ya hampir-hampir terkena.Alhamdulillah, D'ya tak terkena tapi ramai sudah terkena dengan virus ni termasuk dengan member baik D'ya sendiri.Jahatnya! Rasa macam aku nak tumbuk je sapa yang create virus tu.Virus ada yang boleh dapat untung dan ada juga saja-saa create untuk balas dendam.Jahat kan? Jom kenalpasti virus yang tersebar di Facebook melalui IM Chat.Perhatian!




 First sekali virus ini tersebar melalui IM di mana kawan anda sama ada anda kenal atau tidak kenal bermula dengan chat Facebook seperti :-
"hi. how are you?"
 Kemudian apabila korang reply chat tersebut dia akan hantar
"Wanna laugh? :)"
 Then selepas korang reply, dia akan reply mesej seperti ini.
It is you on the video ?)) want to see?)
Dan lepas tu dia akan hantar  satu LINK atau ALAMAT WEB dan link itu adalah virus.Sila rujuk gambar di atas untuk keterangan lebih lanjut.Pesanan D'ya sila hati-hati dengan orang seperti ini.D'ya hampir-hampir terkena.Kalau tak habis lappy kesayangan i dimasuki virus-virus jahat tuh di mana salah satu taktik hacker menghantar virus kepada kita.So, kalau dia ada bagi link harap you all jangan main klik je dan bagi sesiapa yang terklik link tu sila tukar pasword Facebook anda cepat-cepat untuk mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diigini berlaku.

info: Pesanan D'ya kalau nak tukar password,pastikan anda menggunakan password yang mempunyai lambang ! @ # $ % dan sebagainya dan kalau boleh korang kena selalu tukar password! k, harap maklum ;)

Bubye ~ by D'ya Marshmello


Photobucket

You May Also Like

9 marshmallow komen

Instagram