Jom Makan Buah Kiwi Untuk Cantik !

by - 11/20/2011 12:53:00 PG

Tumblr_lutk0xhyk61r639pqo1_500_large

Siapa suka makan buah kiwi sila angkat tangan cepat? Terliur bila memandang buah kiwi dalam gambar di atas, korang mesti nak lettew? Dah lama kot aku tak bagi tips cantik dalam blog picisan ini.Hari ni tetibe mood rajin nak hapdet pasal tips cantik.Okay let's check it out!

Soalan : Apa itu buah kiwi? Apa kelebihan buah kiwi ni hingga khasiatnya disebut-sebut?

Jawapan: Kalau you all nak tahu buah kiwi ini buah yang special sedikit di mana buah kiwi ni bukan sahaja menyegarkan tubuh bahkan boleh membuatkan kulit you all mulus tanpa kehadiran noda atau dikenali miss jerawat hukhuk.Buah kiwi kaya dengan vitamin C dan antioksida yang membantu untuk meningkatkan imunisasi badan you all.Lebih suprise lagi, baru kini ku tahu bahawa kandungan vitamin C yang terkandung dalam sebiji buah kiwi ini saja HAMPIR SAMA dengan dua buah biji limau.Ohhh gitu rupanya.

SEGMEN JOM MAKAN BUAH KIWI UNTUK CANTIK :)

 Membantu menjadikan mata lebih segar
 Kaya dengan antioksida dan enzim yang dapat menghalang radikal bebas
 Mengurangkan jumlah kerosakan sel akibat stress
 Mengurangkan masalah gumpalan darah yang menjadi penyebab utama faktor penyakit kardiovaskular


Tumblr_luxgs3rhu21qzjfuko1_500_large

Kalau korang nak tahu, buah kiwi ini memang special sangat-sangat sebab buah kiwi ni memiliki manfaat yang sihat untuk kulit.So rajin-rajin la kalau singgah pasaraya tu, jangan lupa beli buah kiwi tau! Jangan you all tak tahu buah kiwi boleh dijadikan ramuan utama untuk masker wajah.Ia dipercayai lebih baik berbanding teh hijau.

Huhu, jom adakan segmen makan buah kiwi beramai-ramai untuk jadi cantik, menarik, tertarik gitu! Nantikan entri akan datang berkaitan petua wajah cantik dengan masker kiwi :) see you :)


You May Also Like

0 marshmallow komen

Instagram