Pujian Jujur Atau Plastik Semata-Mata ?

by - 12/02/2011 03:35:00 PG


perbezaan antara FB lelaki & perempuan (credit: jejaka terhangat)

Aku kembali malas untuk blogging.Entah tetiba ade satu benda merasuk badanku supaya aku berhenti dari blogging! Entah kuasa apa yang ada dalam badan aku yang memaksa aku untuk tulis post ini di mana benda ini realitinya berlaku? Tetiba aku rasa emosi tak tentu pasal.Hmm, Kenapa aku katakan begini? 

Cuba tengok gambar di atas, korang nampak tak perbezaan antara Facebook lelaki dan perempuan kat atas ni? Kemain lelaki ek? LELAKI YANG TUNJUK CARING & BERLAGAK MULIA DEPAN PEREMPUAN? Asal perempuan buat status sedih je, beratus-ratus romeo like.Lagi-lagi perempuan tu cun melecun habis, alahai mengayat je lebih.Lagi-lagi dah rasa diri tu berpunya still lagi nak over take care dengan girl lain? 

            -----------------------------------------------------------------------

Romeo A : Errr, awak okay ker ni? No no no, awak tak sihat ni? 
Romeo B : Alala kesiannya die.Nanti itewww suapkan ubat okay?
Romeo C : Ishh, you pergi la klinik, nanti you sakit karang i yang susah =.=


Haha nampak obvious sangat pujian plastik korang tuh? Yes i know lelaki mempunyai kemahiran yang sangat hebat iaitu kemahiran MENGAYAT.Lebih-lebih lagi kalau girl tu hot stuff, kau pun sibuk nak try dia.Tu tap tup tap dah ada awek rupanya, dan ada jugak yang dah bertunang dah? Aku tipu? Still tak percaya, inilah realitinya yang berlaku dalam kehidupan aku sekarang.Tidak dinafikan, kebanyakan lelaki yang aku kenal dalam alam maya puji-puji bagai, semuanya PUJIAN PLASTIK ? =.= (setengah jer okay)

Dan menurut kajian, 7 daripada 10 orang lelaki yang wujud di dunia ini mempunyai mulut yang manis.Bukan kerana mereka suka makan gula-gula, mahupun coklat.Tapi disebabkan mulut mereka sangat ringan untuk melafazkan kata-kata cinta atau pujian terhadap wanita.

"Wahhh, gambar awak ini comel sangat larh, i suke "

"Cantik la awak, nak ngorat boleh?"

      -----------------------------------------------------------------------------

Secara jujurnya aku sedih.Sedih kerana lelaki sekarang ramai gelap hatinya kerana kecantikan perempuan.Perempuan seksi pun nak puji, sepatutnya nasihat la dengan cara yang betul.Kau sokong dia pakai sexy ada la.Wahai kaum lelaki sekalian, kalau nak puji biarlah bertempat.Tak payah nak bagi komen plastik sangat la kan.

p/s: jangan sibuk nak kondem perempuan yang tak tutup aurat kalau diri sendiri dok puji yang tak bertudung tu cantik.Anyway, yang terasa harap maaf, entri sekadar peringatan.Watlek saja & peace no war.

bye2


You May Also Like

3 marshmallow komen

Instagram