Tutorial Daftar Churp Churp Dengan Mudah

by - 12/28/2011 01:46:00 PG






Sebelum ni aku ada taip entri pengenalan apa itu Churp Churp.Bagi sesiapa yang ketinggalan atau kurang paham apa itu Churp Churp boleh baca entri INI.Bagi yang belum daftar lagi Churp Churp boleh klik SINI.Hari ni aku akan buat tutorial bagi yang tak tahu nak sign up Churp Churp ni.Semudah ABC dan kepada yang berminat boleh follow step by step tutorial daftar Churp Churp ni. Jom buat account Churp Churp.


1) Mula-mula pergi klik SINI.



2) Korang akan nampak page macam dekat atas ni kan.Sebelum mendaftar, pastikan korang activate sama ada account Facebook atau Twitter.Dua-dua pun boleh.



3) Seterusnya korang isi je borang seperti yang telah dinyatakan dalam gambar di atas.Lebih kurang macam nak sign up Nuffnang la.Isi segala maklumat yang diperlukan.Selepas sign up, korang kena dapatkan pengesahan dari emel.Korang buka dan boleh terus guna account Churp Churp ni.


4) Kemudian korang boleh pergi ke dashboard dan boleh melihat kempen-kempen yang nak di share.



5) Korang tak tahu nak share iklan macam mana? Mudah sahaja, pergi dekat dashboard, korang akan nampak kempen-kempen seperti gambar di atas.Tekan "SHARE THIS".Tapi ingat, korang tak boleh spam link Churp Churp ni.Bila dah tekan "SHARE THIS" dekat sesuatu iklan, korang akan nampak seperti gambar di bawah.


6) Korang nampak garisan merah tu.Share iklan korang dekat Facebook dan Twitter.Nak share mana-mana platform pun boleh.Ayat dekat dalam kotak tu korang boleh ubah sesuka hati atau nak ikut ayat yang asal macam dekat atas ni pun boleh.Contoh kalau kempen artis Yuna, korang buat ayat "Jangan lupa dapatkan single album terbaru Yuna! Jangan ketinggalan bla bla bla bla".So secara tak langsung orang akan klik iklan anda.Contoh seperti iklan yang aku share kat Facebook n Twitter.


Cuba tengok gambar dekat atas.Yang ada line warna merah tu contoh kempen yang aku share dekat Facebook.Setiap iklan ialah RM0.20 - RM0.40 per-click dan bergantung pada kempen la.Korang kena pandai promote la k.Mudah kan? Kalau korang still tak paham, boleh je tanya dekat ruangan komen.Harap-harap korang paham.Selamat mencuba !!


Penat menaip, apa kata korang tolong D'ya klik iklan bawah ni hehehe

 Peminat Yuna? Jom dapatkan single terbaru Yuna --> click HERE
 Promosi menarik dari Maybank sempena Thank You Week --> click HERE
 Nak diet? Jom amalkan gaya hidup sihat !! --> click HERE
 Alamak, pendrive hilang.Jom dapatkan USB pendrive baru --> click HERE


Photobucket

You May Also Like

4 marshmallow komen

Instagram